Hlavné princípy PR a základy efektívnej komunikácie (Praha)
Tento modul si kladie za cieľ vysvetliť poslucháčom základné princípy fungovania PR v modernej integrovanej komunikácii firmy na konkurenčnom trhu a naučiť ich vnímať základné možnosti a formy PR smerom mimo firmy, či už k zákazníckej, či nezákaznickej verejnosti.
Garant a lektor študijného modulu
Anotácia
Jednou z najrozšírenejších definícií je tá, ktorá bola prijatá v roku 1978 Inštitútom Public Relations: PR činnosť je zámerné, plánované a dlhodobé úsilie vytvárať a podporovať vzájomné pochopenie a súlad medzi organizáciami a ich verejnosťou.
Medzi hlavné silné stránky PR patria: flexibilita oznámenie, nákladová efektívnosť, väčšia vnímaná objektivita oznámení, schopnosť budovať dlhodobé dobré meno, možnosť realizácie tzv. bezplatnej publicity apod. K slabým stránkam PR patria: obtiažnosť merania efektivity, nedostatočná kontrola výstupov a dlhodobá nevratnosť investícií.
Sylabus
1. Public relations
- význam PR
2. Definovanie zásad korporátnej komunikácie
- pravidlá korporátnej komunikácie
3. Rozhodnutie o PR komunikácii
- podstata rozhodnutia
4. Stanovenie strategických cieľov komunikácie
- význam stanovenia strategických cieľov komunikácie
5. Stanovenie cieľových skupín
- vymedzenie cieľových skupín
6. Analýza image a súčasné pozície podniku v cieľových skupinách
analýza súčasnej imidž a pozície podniku v cieľovej skupiny zákazníkov
7. Určenie čiastkových cieľov komunikácie
- proces stanovenia čiastkových cieľov komunikácie
8. Voľba prostriedkov a postupov komunikácie
- vhodné prostriedky a komunikačné postupy
9. Realizácia plánov integrovanej komunikácie
- podstata implementácie plánov integrovanej komunikácie
10. Controlling
- controlling komunikačného PR plánu
Literatúra
- SVOBODA, V.: Public Relations – moderně a účinně. Grada, Praha
- HEJLOVÁ, D.: Public relations. Grada, Praha
- KOPECKÝ, L.: Public relations. Grada, Praha