Podnikanie v oblasti event managementu (online)
Cieľom modulu je predstaviť teoretický, a predovšetkým praktický základ pre porozumenie hlavným princípom event manažmentu. Poslucháči modulu sa dozvedia, ako naplánovať a zorganizovať rôzne druhy akcií a stretnutí, získajú orientáciu v dodávateľskom segmente, ďalej sa zoznámia so základmi vyjednávania v medzinárodných podmienkach s dôrazom na kultúrne odlišnosti klientov akcií. Modul reflektuje aj trendy a výzvy posledných rokov s dôrazom na pandémiu koronaviru alebo rastúci záujem o digitálne či ekologicky zodpovedné eventy.
Garant a lektor študijného modulu
PhDr. Ing. Petr Mašín, Ph.D., DBA
Anotácia
Event management je predstavený ako multidisciplinárny odbor vychádzajúci dominantne z ekonómie, psychológie a marketingu. Absolvent predmetu je schopný naplánovať a zorganizovať rôzne druhy podujatí a stretnutí, a to vrátane vyúčtovania, zmlúv a vyjednávaní. Je schopný orientovať sa v rámci dodávateľského segmentu, pozná princípy plánovania pracovných aj incentívnych programov, chápe rozdiel medzi ziskovými a neziskovými akciami. Je oboznámený so základmi vyjednávania v medzinárodných podmienkach s dôrazom na kultúrne odlišnosti klientov akcií. Súčasťou predmetu je aj predstavenie podstaty konkurencieschopnej destinácie v rámci medzinárodného kongresového priemyslu. Predmet reflektuje aj trendy a výzvy posledných rokov s dôrazom na pandémiu koronaviru alebo rastúci záujem o digitálne či ekologicky zodpovedné eventy.
Sylabus
1. Event management ako multidisciplinárny odbor
- základné teórie, princípy a postupy v event manažmente
- prehľad kľúčových pojmov a súvisiacich odborov
- špecifiká riadenia a plánovania eventov, typy event managerov
- psychologický prístup k osobnosti event managera
- time management, priority management a minimalizácia rizika
2. Dodávateľský segment
- hotely, reštaurácie, catering, hostesky, sprievodcovia a ďalšie profesie a subjekty
- zostavenie menu v medzinárodnom prostredí
- typy programov akcií
- protokol a nástrahy realizácia multikultúrnych eventov
3. Zmluva, rozpočet, nevyhnutné právne základy eventov
- základné body a prvky zmlúv uzatváraných medzi eventovým manažérom a dodávateľmi či zadávateľom
- platobné a storno podmienky
- zásah vyššej moci
- vyjednávanie
4. Eventový marketing a eventová komunikácia
- komunikačný kruh, komunikácia pred akciou, počas akcie aj po akcii
- PR a marketing akcií v medzinárodnom prostredí
- convention bureau, DMC, DMO, medzinárodná organizácia eventového businessu
5. Trendy v event manažmente posledných rokov
- najúspešnejšie medzinárodné eventové destinácie: podmienky úspechu.
- digitálne akcie, vplyvy pandémie koronaviru, vplyv geopolitických faktorov
- udržateľné a ekologické akcie
Literatúra
Povinná literatúra:
- Davidson, R., Business Events, Second Edition, Oxon, Routledge. 2019.
- Lattenberg, V. Event aneb Úspěšná akce krok za krokem. Brno: Computer Press, 2010.
- Šindler, P. Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing, 2003.
Doporučená literatúra:
- Berridge, G. Events Design and Experience. New York: Routledge, 2011.
- Englich, G., Remmers, B. Planning Guide for Conference and
- Communication Environments. Bad Munder: Wilkhahn, 2008.
- Preston, C. A. Event Marketing. New Jersey: John Wiley and Sons, 2012.
- Richards, G. Palmer, R. Eventful Cities. Oxford: Elsevier, 2010.
- Tribe, J. The Economics of Recreation, Leisure and Tourism. Oxford: Elsevier, 2011.