Inovácie v oblasti fashion managementu (online)

Cieľom modulu je oboznámiť účastníkov so súčasným pohľadom vedy i praxe na inovácie, prečo sa inováciou zaoberať, kde získavať nápady, ako s nimi systematicky pracovať, vyhodnocovať a uvádzať do života. Budeme sa venovať metóde Design thinking, predložíme Vám celý rad praktických aplikácií, budeme zdôrazňovať zvyšovanie hodnoty pre zákazníka.

Garant a lektor študijného modulu


PhDr. Ing. Petr Mašín, Ph.D., DBA

Anotácia


Móda predstavuje komplexný súbor hodnôt, ktoré odrážajú antropologické, sociálno-psychologické, ekonomické a kultúrne kontexty špecifické pre danú historickú a spoločenskú éru. Zahŕňa skúmanie a transformáciu ľudského vzhľadu, jeho prezentáciu a vývoj v sociálnom a kultúrnom kontexte. Odráža ako objektívne, tak subjektívne potreby jednotlivca i spoločnosti, vyjadruje ich biologickú podstatu aj individuálne hodnoty, ktoré ich odlišujú od okolia. V rámci modulu sa študenti zoznámia s inováciami v oblasti fashion managementu, ako môžu byť na prospech a akým spôsobom ich využiť tak, aby sme dosiahli udržateľnú módu.

Sylabus


  • začiatky a vývoj módneho trhu
  • textilný a odevný trh vo svete
  • textilný a odevný trh v Českej republike
  • príležitosti pre slovenský textil
  • obchodné modely vo Fashion
  • marketingové stratégie
  • Fast fashion – rýchla móda
  • Haute couture

Literatúra


  • Easey, M.: Fashion marketing. United Kingdom : Blackwell Publishing, John Wiley & Sons; 3rd edition, 2009.
  • Fogová, M.: Móda, úžasný příběh fenoménu, Praha : Slovart, 2015.
  • Haunerová, K., Khelerová, V., Šimonovská Z., Fashion Management, Grada Publishing, Praha 2019, první vydání, ISBN 978-80-271-2627-9
  • Knap, P.: Strategické scénáře. Moderní řízení. Roč. 2023, č. 1, 2, 3. Praha 2023. ISSN 0026-8720.
  • Veber, J. a kol.: Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Management Press. Praha 2014. ISBN 978-80-726127-4-1.