Kontext a kultúra fashion managementu (online)

Poslucháči sa zoznámia s fungovaním módneho priemyslu nielen po stránke ekonomickej, ale v súvislosti s faktormi psychologickými a sociologickými. Zároveň veľkú úlohu v pochopení súčasného stavu trhu hrajú východiská historické, ktorým budeme venovať nemalú časť prednášky. Módny trh je veľmi pestrý a dynamický a vzhľadom na to je potrebné samotným potrebám trhu rozumieť. Jedine znalosťami lokálneho i zahraničného trhu sme schopní tvoriť tie správne rozhodnutia a úspešne v odbore podnikať.

Garant a lektor študijného modulu


Ing. Klára Haunerová

Anotácia


Študenti budú oboznámení s prácou a potenciálom slovenských lokálnych návrhárov a značiek, ale aj s jednotlivými kategóriami oblasti fashion. Dôraz sa bude klásť na špecifiká retailu v oblasti módy, fashion marketingu a ochrane autorských práv v módnom priemysle. V rámci štúdia bude podporované kritické myslenie poslucháčov a bude im daný priestor na vyjadrenie názorov a ich obhajobu. Zároveň, vďaka práci v tímoch, budú mať možnosť prehĺbiť svoje komunikačné schopnosti.

Sylabus je spracovaný s cieľom podať základný prehľad o témach, ktoré sa vzťahujú k problematike štúdia špecifík v oblasti módneho priemyslu a retailu v oblasti textilného a módneho priemyslu. Študenti budú oboznámení s literatúrou týkajúcou sa jednotlivých tém, a preto sylabus slúži ako rozšírená osnova predmetu Fashion management.

Sylabus


1. Vysvetlenie pojmov
2. Móda a jej postavenie v moderných spoločnostiach
3. Móda chápaná ako jedno z krásnych umení alebo storočí módy
4. Čo nám priniesla história do súčasného vnímania módneho priemyslu
5. Čo je nové, to je mocné – spotrebiteľ v zajatí módneho systému
6. Chápanie módy dnešnou spoločnosťou
7. Vízia budúcnosti pre všetkých módnych expertov

Literatúra


Doporučená literatúra:

  • LIPOVETSKY, G. Říše pomíjivosti : Móda a její úděl v moderních společnostech. Praha : Prostor, nakladatelství s.r.o., 2002
  • KHELEROVÁ, HAUNEROVÁ, ŠIMONOVSKÁ: Fashion management. E-kniha, Grada publishing s.r.o., 2019