Krízová komunikácia (online)
Cieľom modulu je odovzdať študentom skúsenosti z konkrétnych krízových situácií a naučiť ich, ako takéto situácie zvládať v praxi.
Garant a lektor študijného modulu
Anotácia
Cieľom modulu je odovzdať študentom skúsenosti z konkrétnych krízových situácií a naučiť ich, ako takéto situácie zvládať v praxi. Práve kríza je okamihom, kde sa po PR špecialistoch požaduje bleskové a bezchybné riešenie situácie. Tieto situácie vyžadujú okrem dostatku životných a pracovných skúseností aj schopnosť strategického myslenia a dôkladnú prípravu na potenciálne problémy. Cieľom je naučiť študentov premýšľať tak, aby sa dokázali na mediálne krízy dôkladne pripraviť av prípade ich vypuknutia ich zvládli.
Sylabus
- Kto je to tlačový hovorca a aké sú jeho úlohy.
- Kto je to novinár, kto je to môj novinár a čo všetko o ňom musím vedieť, aby som s ním bol schopný efektívne pracovať.
- Postavenie tlačového hovorcu vo firme.
- Aktívny PR – ako by mal hovorca s novinármi pracovať.
- Reaktívny PR – čo novinári od hovorcu očakávajú a ako sa vyvarovať základných chýb, ktoré môžu zničiť vzťahy s novinármi.
- Čo je to kríza a ako sa na ňu pripraviť.
- Špecifiká mediálnych kríz.
- Strategické riadenie krízovej komunikácie.
- Úlohy PR v kríze – pracovníci PR musia riešiť oveľa viac oblastí, než len médiá.
- Zásady komunikácie s novinármi v prípade krízy.
- Riešenie prípadových štúdií.
Literatúra
- HEJLOVÁ, Denisa: Public relations, Praha, Grada Publishing 2015, 256 str., ISBN 978-80-247-5022-4