Metódy hodnotenia, vzdelávania a osobného rozvoja pracovníkov (online)
Cieľom modulu je oboznámiť sa so základnými metódami a systémy hodnotenia. Osobitná pozornosť je venovaná vedenie motivačne - hodnotiaceho pohovoru. Dôraz je kladený predovšetkým na nadväznosť hodnotenia a následného rozvoja zamestnancov, ktorá v praxi často chýba. Cieľom modulu je ďalej poukázať na špecifiká jednotlivých metód hodnotenia a špecifiká pri implementácii a realizácii vzdelávacích akcií.
Garant a lektor študijného modulu
PhDr. Alexandra Fonville, Ph.D.
Anotácia
Podstatou hodnotenia je zistenie, či pracovné i osobné rokovania hodnoteného je v zhode s nárokmi a požiadavkami na vykonávanú pracovnú činnosť v rámci danej pozície. Implementácia systému hodnotenia by mali prebiehať v súlade so strategickými cieľmi organizácie, za podpory manažmentu a participácie všetkých zúčastnených strán a mala by byť previazaná s ostatnými firemnými systémami, s jasným cieľom a po úvahe o vhodnosti jej načasovanie. Hodnotenie má význam nielen kvôli svojej viazanosti na odmeňovanie, ale rovnako aj pre svoj vplyv na rozvoj zamestnancov a informácie, ktoré na základe hodnotenia získavame, by sa mali stať podkladom pre následný rozvoj ľudských zdrojov.
Sylabus
1. Hodnotenie pracovníkov
- účel a cieľ hodnotenie pracovníkov
- funkcie hodnotenia pracovníkov
2. Systematické hodnotenie
- hodnotenie kompetencií
- hodnotenie výkonu
3. Metódy hodnotenia
- metóda hodnotenia podľa dohodnutých cieľov
- metóda formou plnenia stanovených noriem a štandardov
- periodicky hodnotiaci rozhovor
- development centre
- 360 ° spätná väzba
- sociogram
- personálny audit
- mystery shopping
- hodnotiteľskej chyby
4. Vzdelávanie
- predpoklady pre vzdelávanie
- chyby pri príprave vzdelávacích akcií
- metódy vzdelávania – jednorazový, krátkodobý a systematický rozvoj
- Kirkpatrickov model
Literatura
- ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1407-3
- BARTOŇKOVÁ, H. Firemní vzdělávání. Praha: Grada. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-2914-5
- COLQUITT, J. A. Toward an integrative theory of training motivation: A meta-analytic path analysis of 20 years of research. Journal of Applied Psychology. Vol. 85, Is. 5, pp. 678-707
- GRUBER, J. Strategické plánování: Periodické hodnotící pohovory (sylabus ke školení). Praha: Tres consulting
- HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-1457-8
- HRONÍK, F. Hodnocení pracovníků. Praha: Grada. Vedení lidí v praxi. ISBN 80-247-1458-2
- KOCIANOVÁ, R. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2497-3
- KOUBEK, J. Řízení pracovního výkonu. Praha: Management Press. ISBN 80-7261-116-X
- PILAŘOVÁ, I. Jak efektivně hodnotit zaměstnance a zvyšovat jejich výkonnost. Praha: Grada. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-2042-5
- WAGNEROVÁ, I. Hodnocení a řízení výkonnosti. Praha: Grada. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-2361-7
- ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1407-3
- KOCIANOVÁ, R. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2497-3