Nástroje marketingovej komunikácie (Praha)
Tento modul si kladie za cieľ naučiť poslucháčov rozpoznať hlavné princípy fungovania vybraných nástrojov marketingovej komunikácie s prihliadnutím na rozvíjajúce sa tendencie integrovať ich s cieľom dosiahnutia čo najvyššej efektivity a merateľnosti. Zoznámime sa s klasickými formami komunikačného mixu a budeme hľadať spôsoby, ako ich zmysluplne kombinovať v akvizičnom aj vernostnom marketingu.
Garant a lektor študijného modulu
Ing. Zdeněk Bednarčík, Ph.D., MBA
Anotácia
Marketingovou komunikáciou rozumieme všetky komunikačné aktivity, prostredníctvom ktorých sa firma snaží ovplyvniť vedomosti, postoje a správanie zákazníka týkajúce sa produktov alebo služieb, ktoré firma na trhu ponúka. Pre organizácie sú dôležití nielen zákazníci. Významná je komunikácia s akcionármi, s finančným svetom, so zamestnancami a ich rodinami, médiami i vládnymi organizáciami. Spoločnosť potrebuje informovať svojich financiérov, zamestnancov, tlač o dôležitých firemných udalostiach, a navyše získať a udržať si pozitívny imidž a neskôr aj reputáciu. Spoločný termín pre tieto aktivity je „korporátna komunikácia“.
Sylabus
1. Komunikačný model
- časti komunikačného modelu a komunikačný proces
2. Komunikačný mix
- podstata komunikačného mixu, prostriedky a forma mixu
3. Propagácia
- reklama a jej hlavné rysy
- základné funkcie reklamy, obsah reklamy
- výhody a nevýhody masmédií
4. Osobný predaj
- podstata podpory predaja a jej ciele
- kampaňovitá a tematická podpora predaja
5. Podpora predaja
- podstata podpory predaja a jej ciele
- kampaňovitá a tematická podpora predaja
6. Vzťahy s verejnosťou
- definícia PR
- PR odvetvie
- silné a slabé stránky PR
7. Sponzorovanie
- podstata sponzorovania a druhy sponzoringu
8. Priama marketingová komunikácia
- definícia priameho marketingu
- direct marketing a jeho delenie
9. Integrovaná marketingová komunikácia
- podstata integrovanej marketingovej komunikácie
- základné dôvody pre realizáciu IMC
10. Intuitívny marketing
- podstata intuitívneho marketingu
12. Virálny marketing
- pojem virálny marketing a jeho spôsob prezentácie
12. Guerilla marketing
- definícia guerilla marketingu a jeho princípy
13. Event marketing
podstata event marketingu
Literatúra
- FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0
- KARLÍČEK, M. a KRÁL, P. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 224 s. ISBN 978-80-247-3541-2
- KOTLER, P. et al. Moderní marketing. Praha: Grada, 1041 s. ISBN 978-802-4715-452
- PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8
- VYSEKALOVÁ, J. et al. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5
- ZAMAZALOVÁ, M. et al. Praha: C.H. Beck, 499 s. ISBN 978-80-7400-115-4