Psychológia zákazníka (online)
Cieľom modulu je zoznámiť študentov so základnými poznatkami jednotlivých psychologických disciplín s dôrazom na problematiku psychológie spotrebiteľa a spotrebného správania. Výučba je koncipovaná ako základ štúdia psychológie optikou spotrebného správania so zreteľom na problematiku premien spoločenského diania v dobe rýchlych ekonomických zmien. Predmet súčasne tvoria prirodzené východiská pre rad ďalších disciplín vo výučbe, zameraných na problematiku spotrebného správania, ako sociológia, marketing.
Garant a lektor študijného modulu
Anotácia
Definícia nákupného chovaný. Termín nákupné správanie je definovaný ako správanie, ktorým sa spotrebitelia prejavujú pri hľadaní, nakupovaní, užívaní, hodnotení a nakladaní s výrobkami a službami, od ktorých očakávajú uspokojenie svojich potrieb. Nákupné správanie sa zameriava narozhodovanie jednotlivcov pri vynakladaní vlastných zdrojov (čas, peniaze, úsilie) na položky súvisiace so spotrebou. V tom je zahrnuté čo, prečo, kedy, kde a ako často položky nakupujú, ako často ich používajú, ako ich hodnotia po nákupe a vplyv týchto hodnotení na budúce nákupy.
Sylabus
1. Psychológia
2. Spotrebné správanie
3. Osobnosť ako spotrebiteľ a zákazník
4. Proces nakupovania
5. Spotrebiteľ a svet – svet spotrebiteľa
6. Spotrebiteľ a produkt/služba
7. Spotrebiteľ a značka
8. Spotrebiteľ a cena
9. Typy spotrebiteľov
Literatúra
Povinná literatúra:
- KOTLER, P.: Marketing management. 14. rozš. vyd., Grada Publishing, Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5
- VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie spotřebitele. Jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Grada Publishing, Praha, 2004. ISBN 80-247-0393-9
- FORET, M.: Marketingová komunikace. Computer Press, Brno, 2006. ISBN 80- 251-1041-9
Doporučená literatúra:
- FORET, M.: Jak komunikovat se zákazníkem. 1. vyd. Computer Press, Praha, 2000. ISBN 80-7226-292-9
- FORET, M.: Marketing. 1. vyd. MasarykovauniverzitavBrně,Brno, 2004. ISBN 80-210-3500-5
- FORET, M: Marketingovákomunikace.2.vyd.Masarykova univerzita, Brno, 1997. ISBN 80-210-1681-7
- FORET, M: Marketingovýprůzkum: poznávámesvojezákazníky. 1.vyd. Computer Press, Brno, 2008. ISBN 978-80-251-2183-2
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G.: Marketing, 1.vyd.GradaPublishing,Praha, 2004. ISBN 80-247-0513-3
- KOTLER, P.: Marketing od A do Z: Osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. 1. vyd. Management Press, Praha, 2003. ISBN 80-7261-082-1
- KOTLER, P.: Marketing podle Kotlera: Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. 1. vyd. Management Press, Praha, 2000. ISBN 80-7261-010-4
- KOTLER, P.: Moderní marketing: 4. evropskévydání. 1.vyd. GradaPublishing, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
- SMITH, P.: Moderní marketing. 1. vyd. Computer Press, Praha, 2000. ISBN 80-7226-252-1
- TOMEK, G., VÁVROVÁ, V.: Marketing od myšlenky k realizaci. Professional Publishing, Praha, 2008. ISBN 978-80-86946-80-1