Udržateľnosť a etika v oblasti fashion managementu (online)

Poslucháči sa v rámci prednášok zoznámia s módnym trhom z iného uhla pohľadu tak, aby mohli sami navnímať potreby a výzvy súčasného trhu a dokázali sa v odvetví zorientovať po stránke udržateľnosti. Na základe zistených faktov potom môžu pracovať vo fashion manažmente lepšie s ohľadom na fair výrobu a predaj a môžu tak posúvať textilný a odevný sektor k lepšej budúcnosti.

Garant a lektor študijného modulu


Ing. Klára Haunerová

Anotácia


Móda ako jeden z najväčších znečisťovateľov životného prostredia. Čo je v našej moci zlepšiť a prečo módne reťazce nehrajú fair? Kde sa vyrába oblečenie a za akých podmienok, a môžeme vôbec ovplyvniť samotnú výrobu a predaj v rámci etického konania? Prečo za oblečenie s visačkou „sustainable“ musíme zaplatiť viac. To všetko sú otázky, na ktoré nájdeme odpovede v rámci modulu Udržateľnosť a etika v oblasti fashion. Prednáška nás nechá nahliadnuť za oponu, povieme si fakty a informácie, o ktorých nám výrobcovia oblečenia zahmlievajú.

Sylabus je spracovaný s cieľom podať základný prehľad o témach, ktoré sa vzťahujú k problematike štúdia špecifík v oblasti módneho priemyslu a retailu v oblasti módy. Študenti budú oboznámení s literatúrou týkajúcou sa jednotlivých tém, a preto sylabus slúži ako rozšírená osnova predmetu Fashion management.

Sylabus


1. Základné pojmy
2. Globálna výrobná mapa sa mení
3. Alternatívne výrobné lokality
4. Aktuálna situácia vo svete
5. Humanitárna pomoc
6. Veľkovýroba v Číne
7. Fashion transparency index
8. Cirkulárna ekonomika
9. Čína udáva trendy
10. Sustainable fashion inšpirácie
11. Sustainable fashion v ČR
12. Ako byť zodpovední
13. Je to o nás

Literatúra


Doporučená literatúra:

  • KHELEROVÁ, HAUNEROVÁ, ŠIMONOVSKÁ: Fashion management. E-kniha, Grada publishing s.r.o., 2019
  • THOMASOVÁ: Vláda módy. Cena rychlé módy a budoucnost oblečení. Host, 2020

Webové odkazy: