Úvod do fashion managementu (online)

Poslucháči sa zoznámia s fungovaním módneho priemyslu nielen po stránke ekonomickej, ale v súvislosti s faktormi psychologickými a sociologickými. Budú oboznámení s prácou a potenciálom slovenských lokálnych návrhárov a značiek, ale s jednotlivými kategóriami oblasti fashion. Dôraz sa bude klásť na špecifiká retailu v oblasti módy, fashion marketingu a ochrane autorských práv v módnom priemysle. V rámci štúdia bude podporované kritické myslenie poslucháčov a bude im daný priestor na vyjadrenie názorov a ich obhajobu. Zároveň, vďaka práci v tímoch, budú mať možnosť prehĺbiť svoje komunikačné schopnosti.

Garant a lektor študijného modulu


Ing. Vladimíra Khelerová, CSc.

Anotácia


Sylabus je spracovaný s cieľom podať základný prehľad o témach, ktoré sa vzťahujú k problematike štúdia špecifík v oblasti módneho priemyslu a retailu v oblasti módy. Študenti budú oboznámení s literatúrou týkajúcou sa jednotlivých tém, a preto sylabus slúži ako rozšírená osnova predmetu Fashion management.

Sylabus


1. Úvod do predmetu

  • úvislosti s mikro, makro a megatrendy

2. Kategórie fashion

  • haute couture
  • ready to wear
  • prémiové značky
  • fast fashion
  • slow fashion

3. Fashion retail

  • úloha nákupcu a predajcu
  • nákup
  • predaj
  • marketing
  • cenotvorba
  • výpredajové akcie

4. Špecifiká práva v módnom priemysle

  • ochrana duševného vlastníctva
  • boj proti falzifikátom

5. Slow a sustainable fashion

  • význam lokálnych značiek a ich zameranie
  • významné osobností českej módnej scény

6. Módne trendy

  • metódy ich predvídania
  • coolhunting
  • móda 20. a 21. storočia – cyklickosť trendov a ich príčina

7. Využitie umelej inteligencie v módnom priemysle

  • navrhovanie nového produktu s pomocou AI
  • virtuálne módne prehliadky
  • využitie avatarov

8. Inovatívne materiály a materiály budúcnosti

  • modely z 3D tlačiarní
  • high-tech materiály s čipmi na ľudskom tele
  • materiály rastlinného pôvodu ako náhrada materiálov klasických

9. Princípy fashion marketingu

  • jeho odlišnosti od marketingu iných odvetví
  • marketing luxusných značiek a jeho antizákony

10. Diversita a inklúzia v módnom priemysle

  • využitie plus size a hendikepovaných modeliek

Literatúra


  • Khelerová V., Haunerová K, Šimonovská Z. Fashion management, Grada 2019, ISBN 978-80-271-2113-7.
  • Glozara J. Slow Fashion , nakladatelství Alferia 2021, ISBN 978-80-271-2108-3.
  • Olšanová K. Specifika marketingu luxusních značek, Grada 2023, ISBN 978-80-271-3921-7.