Základy marketingu
Cieľom kurzu je zoznámiť poslucháčov s marketingom, jeho podstatou a jednotlivými nástrojmi (marketingový mix), marketingovými stratégiami uplatňovanými v praxi.
Garant a lektor študijného modulu
Ing. Milan Postler, Ph.D.
Anotácia
Tento modul zahŕňa základnú terminológiu marketingu, jej zakotvenie v ekonomických vedách, s teoretickými aspektmi marketingovej analýzy, plánovania, realizácie a kontroly. Pozornosť je venovaná SWOT analýze. Obsahom modulu je marketingový mix ako nástroj marketingu s charakteristikou jeho jednotlivých prvkov (5P). Osobitná pozornosť je venovaná značke a jej úlohe v marketingu vrátane rozdielu „značka“ a „brand“. Vyústením modulu sú marketingové stratégie s praktickými príkladmi.
Sylabus
1. Charakteristiky marketingu
- vzťah k zákazníkovi
- názor na zisk a konkurenciu
- pracovníci
2. Marketingový mix
- produkt
- cena
- distribúcia
- propagácia
3. SWOT analýza
- silné stránky
- slabé stránky
Literatúra
- JAKUBÍKOVÁ, D: Strategický marketing, Grada Publishing, ISBN: 978-80-247-2690-8
- KOTLER, P. — KELLER, K L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing, ISBN 978-80-247-4150-5.
- KOTLER, P. — NOVÝ, V. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-1545-2.
- BÁRTA, Vl., PÁTÍK, L., POSTLER, M.: Retail Marketing, Management Press, Praha, ISBN: 978-80-7261-167-6, (kap.: 2)
- MACHKOVÁ, H. : Mezinárodní marketing, Grada Publishing, ISBN: 978-80-247-2986-2