Tomáš Stӧhr na tému: „Shop Floor Management ako efektívny nástroj riadenia“

Ing. Tomáš Stӧhr je od roku 2013 konateľom spoločnosti ESCARE, ktorá sa intenzívne zaoberá filozofiou Lean Healthcare a implementáciou metód priemyselného inžinierstva nielen do zdravotníctva.

Tomáš Stöhr v minulosti pôsobil ako manažér projektového tímu v spoločnosti API, kde so svojim tímom realizoval desiatky projektov z oblasti priemyselného inžinierstva. V priemysle pracoval v spoločnosti Linet, kde sa päť rokov intenzívne venoval implementácii a realizácii metód priemyselného inžinierstva a od roku 2008 riadil útvary výroby, logistiky, technológie a plánovania. Štíhlej výrobe sa ale prakticky venoval už v spoločnosti DURA Automotive CZ, kde jej princípy zavádzal na pozícii Priemyselný inžinier a neskôr ako Process Leadership manažér. Znalosti v odbore získal štúdiom na Univerzite Tomáša Baťu v Zlíne na Fakulte manažmentu a ekonomiky. Absolvoval aj kurzy REFA, školenia Basic MOST, WITNESS a mnohé ďalšie.

V prvom rade by som Vám rada v mene Business Inštitútu poďakovala, že ste si urobili čas a prijali naše pozvanie. Ste v súčasnej dobe veľmi pracovne vyťažený?

Áno, práce máme mnoho. S oživením ekonomiky začal rapídne stúpať dopyt po našich službách.

Pôsobíte ako konateľ spoločnosti ESCARE, ktorá sa orientuje na priemyselné inžinierstvo. Mohli by ste v stručnosti osvetliť, čím sa Vaša firma zaoberá?

Priemyselné inžinierstvo je interdisciplinárny odbor, ktorý sa primárne zameriava na zvyšovanie produktivity práce. K tomu využíva metódy tradičných odborov matematiky, fyziky, štatistiky, chémie a pod., ako aj priemyselných metód vychádzajúcich z Toyota production systému, Lean filozofie, Six sigma, TOC a iných. V rámci toho ponúkame poradenstvo, rozvoj zamestnancov a vzdelávanie. Zužitkovávame predovšetkým naše dlhoročné skúsenosti, napojenie na akademickú sféru a silné zázemie stabilných zakladajúcich firiem.

Poskytujete aj vzdelávacie a školiace semináre. Aký je o nich v dnešnej dobe záujem?

Záujem je, ale pretože je táto oblasť veľmi konkurenčná, musíme o zákazníkov bojovať. Snažíme sa odlíšiť vývojom interaktívnych hier, praktickým zameraním tém a vysokou úrovňou lektorov.

Kto sú Vaši zákazníci?

Naši zákazníci sú všetci, ktorí majú potrebu zlepšovať svoje procesy, inovovať svoje výrobky alebo riešia nejaký prevádzkový problém. Naši zákazníci sú z rôznych odvetví od automotive, elektrotechniky, spracovateľského priemyslu, až po ťažké strojárstvo.

Vaša prednáška sa venuje téme tzv. „shop floor managementu“. O čo v stručnosti ide?

Porozumieť moderným prístupom riadenia výroby, ktoré sú založené na práci s reálnymi dátami v reálnom čase. Toto riadenie vhodne kombinuje metódy vizuálneho manažmentu, tímovej práce, time manažmentu a rýchleho riešenia problémov do efektívnej formy riadenia operatívnych procesov firmy.

Aký je rozdiel medzi fungovaním firmy, ktorá využíva princíp „shop floor managementu“, a iného spôsobu riadenia?

V uvedomovaní a pripúšťaní si myšlienky, že konanie je proces, ktorý možno popísať, štruktúrovať a systematicky uchopiť.

Aký je podľa Vás „recept“ na úspech? Čo by ste poradili študentom a absolventom Business Inštitútu, aby boli v pracovnej sfére úspešní?

Zlepšovanie, inovácia a riešenie problémov. V rámci Shop floor manažmentu hovoríme, že sme obklopení problémami, ktoré treba riešiť. Myslím si, že je dôležité si to uvedomiť a začať.

Ďakujem za rozhovor a prajem veľa úspechov do budúcnosti.